Результати моніторингу обізнаності з явищем булінгу у Штепівській гімназії
Результати моніторингу обізнаності з явищем булінгу у
Штепівській гімназії
Метою опитування було побачити рівень обізнаності учнів, батьків та педагогів з питань булінгу в закладі освіти, дізнатися, чи це явище є актуальним для них, чи знають вони як захищатися від цькування та ще раз нагадати учням, що слід відстоювати свої права. Опитування було стислим та лаконічним, щоб не перевантажувати увагу та зайняти мінімум часу.
За результатами опитування видно, що більшість учнів знайомі з поняттям булінгу - 67%, вміють відрізнити його від звичайного конфлікту . Та є й такі, що плутають ці два явища, та явище агресії теж називають булінгом. Учні стверджують, що знають як захиститися та куди звернутися у випадках булінгу. Та деякі з них не вірять, що це спрацює. Серед причин агресії та проявів булінгу найчастіше опитані називають зовнішній вигляд та невміння людина постояти за себе – 67% . Найчастіше агресорами виступають хлопці, так вважає 92 % всіх опитаних. На питання чи був ти сам учасником булінгу – 92% відповіли, що ні. Серед принижень, які зустрічаються в закладі найбільше припадає на словесні образи.
Серед опитаних батьків – 93 % знають, що таке булінг, з яких - 72% вважають цю проблему актуальною, 72% - стверджує, що їхня дитина не була жертвою булінгу, але 28% вважає, що інколи булінг був присутній.
Серед опитаних педагогів – 60% вважає, що за останні 5 років рівень кількості випадків насильства в освітньому середовищі не зріс, та характеризує ставлення один до одного серед учнів , як дружне.
Виходячи з вищезазначеного, просвітницька робота в закладі освіти направлена на підвищення обізнаності учнів, батьків та педагогів щодо проблеми булінгу та способів реагування на конкретні дії має продовжуватись.